سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستیِ برادران دنیایی، بر اثر زودْ گسلیِ علل آن، گسسته می شود . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 13 , ساعت 3:1 صبح

از نظر آماری، برای اینکه شخصی خاص شاهد اتفاقی مرگبار باشد، باید 55هزار سال هر روز حداقل در یک پرواز باشد. به معنای واقعی درصد احتمال سقوط هواپیما از درصد سقوط یک نارگیل روی سرتان که منجر به مرگ تان شود، کمتر است.

 از زمانی که برادران رایت برای نخستین بار بر فراز زمین به پرواز درآمدند، همه و همه و هر که تجربه ی پرواز با هواپیما را داشته، این نگرانی را داشته است که اگر هواپیما سقوط کند، با چه لحظاتی روبه رو خواهد شد.

با اینکه 40 درصد مسافران هواپیما، گرفتار فوبیای سقوط هستند، علم احتمالات چیز دیگری می گوید.

از نظر آماری، برای اینکه فردی خاص شاهد رخ دادن حادثه ای مرگبار باشد، باید 55هزار سال هر روز حداقل در یک پرواز خارجی باشد. به معنای واقعی احتمال اینکه در اثر سقوط یک نارگیل روی سرتان کشته شوید، بیشتر از مرگ در اثر سقوط هواپیماست.

بنا بر این گزارش، در سال 2016، 325 تن در سراسر جهان بر اثر سقوط هواپیما جان خود را از دست دادند. ممکن است زیاد به نظر برسد؛ اما در سال 2500 تن از افراد چپ دست دنیا به خاطر استفاده از ابزاری که برای راست دست ها ساخته شده بود، جان خود را از دست داده اند! ادامه مطلب...

یکشنبه 97 اردیبهشت 2 , ساعت 4:27 عصر

مراحل پرواز داخلی از هنگام ورود شما به فرودگاه آغاز می شود. برای اینکه مراحل پرواز داخلی سریع تر انجام شود بهتر است مدارک لازم را از قبل آماده کنید و مراحل پرواز داخلی را از قبل بدانید.به هنگام ورود به فرودگاه ، ارائه بلیط ارزان هواپیما، تحویل بار و دریافت کارت پرواز ، عبور از خطوط کنترل و امنیت و استفاده از سالن انتظار و استراحت در آن ،مراحل پرواز داخلی و دادن سفارش غذای ویژه از جمله کارهایی مهمی است که در این نوشته به آنها اشاره شده است.

 

چک این و ارائه بلیط ، تحویل بار و دریافت کارت پرواز

برای پروازهای داخلی، 24 ساعت قبل از پرواز امکان چک این اینترنتی وجود دارد. در صورتی که چک این اینترنتی انجام‌ داده‌اید و چمدانی هم برای فرستادن به قسمت بار هواپیما ندارید، کافی است با کارت پرواز پرینت شده در دست، به گیت پرواز مراجعه و پرواز کنید. در صورتی که بار همراه دارید، کاغذهای اطلاعات تگمربوط به پرواز قبلی را از چمدان‌تان جداکنید و چمدان را در bag drop بگذارید.

  • در صورتی که چک این اینترنتی انجام نداده‌اید، باجه‌های خودکار داخل فرودگاه هم همان کار را می‌کنند.
  • چک این کنید و پرینت کارت پرواز بگیرید. در ادامه هم بخش بار و bag drop و غیره.
  • در صورتی که هم مجبورید چک این را کلاً دستی انجام دهید، پس آماده‌ی صف‌های طولانی‌تری باشید. مدارک خود را هم قبل از رسیدن به پیش‌خوان آماده کنید. ادامه مطلب...

لیست کل یادداشت های این وبلاگ