سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانشمندان، حبّ ریاست است [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 97 فروردین 14 , ساعت 4:22 عصر

با توجه به قوانین سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی (یاتا) صندلی های هواپیما دارای رده بندی (کلاس بندی) پروازی مختلفی است که مسافران می توانند بلیط هواپیمای خود را با مشخص کردن کلاس پروازی دلخواه تهیه کنند.

 

 کلاس پرواز  نیز همانند سایر کلاس های پرواز هواپیما با حرفی انگلیسی علامت گذاری شده است که متاسفانه اطلاع دقیقی از معنی این حرف در انتهای کلاس پرواز به دست نیاوردیم. کلاس پرواز   g نیز حروف نشانه های برخی از ایرلاین های داخلی هستند که به کلاس پرواز هواپیماهای خود می دهند.

 قابل ذکر است که قیمت بلیط هواپیما برای انواع کلاس پروازی متفاوت است.

درجه یک: فرست کلاس : First Class یا F

فرست کلاس گرانترین صندلی های یک پرواز را دارد و قیمت آن از دیگر کلاس های پروازی بیشتر است. صندلی فرست کلاس تک نفره، مبله، اتاقک مانند و خصوصی است. امکانات رفاهی فرست کلاس متفاوت است و شامل تلویزیون خصوصی با ریموت کنترل، لپ تاپ، سرویس اینترنت ماهواره ای، صندلی های اتوماتیک با قابلیت تنظیم زیر پا، پشت و پشتی سر به حالت یک بالش انعطاف پذیر و سرویس بهداشتی جداگانه است.

قوانین بلیط چارتر

قیمت بلیط هواپیما داخلی

راهنمای خرید بلیط خارجی

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم؟

در این کلاس پروازی غذای گرم سرو می شود و انتخاب نوع غذا با مسافر و از روی منوی غذایی است. در واقع سرویس کترینگ این کلاس پروازی متفاوت است و همچنین از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. از نظر پذیرایی نیز مهمانداران این کلاس پروازی با تجربه تر و توجه خاصی به مسافران دارند. هنگام سوار شدن مسافران فرست کلاس جزو آخرین مسافران هستند و انتقال آنها تا هواپیما به صورت جداگانه از سایر مسافرین انجام می‌شود. در ترمینال فرودگاه نیز کانتر پذیرش آنها کانتری مجزاست و برای دریافت کارت پرواز اولویت دارند. مسافران فرست کلاس نخستین مسافرانی هستند که هنگام پیاده شدن از هواپیما خارج می‌شود.

بیشتر مشتریان فرست کلاس، مسافران VIP و سرمایه داران بزرگ هستند. کلیه امکانات ذکر شده در یک کابین جدا از مسافرین عادی وجود دارد و حتی علاوه بر این امکانات، گاهی اتاق جلسات و یک یا چند لابی خصوصی هم در هر کابین وجود دارد تا افراد بتوانند در کنار یکدیگر جلساتشان را برگزار کنند. برای کلاس پروازی فرست کلاس اکثرا" از هواپیماهای دو طبقه بوئینگ و ایرباس استفاده می شود که فضای بیشتری را بتوانند در اختیار شرکت های هواپیمایی بگذارند.

در سال 2016، طبق سایت معتبر اسکای ترکس، بهترین کابین های فرست کلاس دنیا به ترتیب به ایرلاین های الاتحاد، امارات، ایرفرانس، سنگاپور ایرلاینز اختصاص داشت.

درجه تجاری : کلاس تجاری - business class یا C

کلاس تجاری دومین کلاس تجار است که بعد از فرست کلاس قرار گرفته است. صندلی این کلاس پروازی در دو ردیف جدا هستند و به طور معمول، در جلوی کلاس اکونومی و با فاصله‌ بیشتری از هم قرار دارند. صندلی های بیزنس کلاس مبله هستند و اگرچه نسبت به فرست کلاس از درجه پایین تری برخوردار هستند ولی راحت و اتوماتیک و جادار هستند. امکانات کنترل صوتی و تصویری در کابین این کلاس ها به صورت همگانی وجود دارد.

در کلاس تجاری سرو غذاهای گرم و دارای کترینگ متفاوت و کامل است، اما در درجه ای پایین تر از فرست کلاس است. امکانات رفاهی مانند کانتر مستقل و حمل و نقل مجزا از ترمینال تا هواپیما و بالعکس در این کلاس پروازی وجود دارد. در کلاس تجاری مهماندارها رسیدگی بیشتری دارند و کلاس کابین از سایر مسافرین مجزاست. قیمت بلیط بیزنس کلاس نسبت به فرست کلاس پایین تر اما نسبت به اکونومی بالاتر است.

همچنین لازم به ذکر است که در سال 2016، ایرلاین های سنگاپور ایرلاینز، قطر ایرویز، اتحاد ایرویز و ژاپن ایرویز به ترتیب بهترین کابین های کلاس تجاری را دارا بودند.

درجه اقتصادی: کلاس اکونومی - economy class یا Y

کلاس اکونومی آخرین کلاس پروازی است که در ایران رواج دارد و مشتریان آن مسافران عادی هستند. کلاسی اکونومی در یک پرواز بیشتر صندلی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد؛ قیمت بلیط آن پایین ترین نرخ خرید بلیط هواپیما را دارد و صندلی های کلاس اقتصادی در ردیف های کنار هم قرار دارند. امکاناتی که برای مسافران این نوع پرواز در نظر گرفته می‌شود، معمولاً از تعداد محدودی روزنامه، مجله‌ تبلیغاتی و کارت راهنمای پرواز فراتر نمی‌رود.

در بعضی هواپیماها برای صندلی‌های کلاس اکونومی مانیتور و هدفون هم تعبیه شده است که مسافران در تغییر برنامه‌‌های آن حق انتخاب زیادی ندارند؛ اما در بیشتر هواپیماها، برای تمام مسافران بخش اکونومی یک مانیتور بزرگ وجود دارد که برنامه‌ مشخصی پخش می‌کند. سایر امکانات و تفریحات برای مسافران در کلاس اکونومی، به خط پروازی و البته مدل هواپیما بستگی دارد.

 آسیانا ایرلاینز، ژاپن ایرلاینز، کرین ایرلاینز و سنگاپور ایرلاینز، به ترتیب در سال 2016، به عنوان بهترین ایرلاین های موجود در کلاس اکونومی شناخته شدند.

شرکت مسافرتی خرید بلیط هواپیما بالاپر با تهیه مجموعه کاملی از بلیط هواپیماهای امن در مسیرهای مختلف سعی کرده تا سفری مطمئن و لذت بخش را برای همه مسافران تدارک ببیند. شما با مراجعه به سایت خرید بلیط بالاپر می توانید از همه بلیط های موجود در مسیر دلخواه تان باخبر شوید و بلیط های سیستمی و چارتر را برای مسافرت خود انتخاب و اقدام به خرید کنید. همچنین می توانید درباره درصد احتمال سقوط هواپیما و نحوه بلند شدن هواپیما از زمین اطلاعات خوبی به دست بیاورید تا بهترین بلیط را برای مسافرت خودتان خریداری نمایید. آرزوی سفری امن و پر از شادی را برای شما داریم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ